Pevski obseg in resonanca

Pevski obseg, moč resonance in doseganje klenega tona z odprtim zvokom se v osnovi razvije že z izvedbo pravilnega pevskega mrmranja. Le to izvajamo s povsem sproščenim telesom, predvsem pa naj nastane kot posledica resonance obraznih kosti. Sproščen izraz, mehka obrazna tkiva in rahlo priprte ustnice omogočajo zveneče mrmranje. Pravilna resonanca glave (head voice) povzroča žgečkanje v predelu ustnic. Grlo spustimo kar se da nizko in hkrati sprostimo vrat. Ta lega komaj zaznavnemu zvoku glasilk omogoča, da se brez nepotrebnih dotikov na mehka tkiva ojača z naslonom na prsne, lobanjske in obrazne kosti.

Pevski obseg (ambitus)

Široki pevski obseg (ambitus) je želja in hkrati nujna spretnost vsakega izgrajenega pevca. Na poti usvajanja širokih leg se srečujemo s številnimi zagatami, med katerimi sta najpogosteje prisotni stiskanje grla in napačna telesna drža, predvsem v predelu glave.

Pri širjenju melodičnih razponov je zelo pomembno zaznavanje prostorov, kamor pevec nasloni zračni steber in zavedanje momentov, kjer razvija in usmerja zvočni tok. Še posebej koristno pa je obvladovanje miselnih predstav. Z njimi lažje premagujemo že posvojene refleksne telesne odzive na izvajanje visokih in nizkih tonov.

Miselna predstava (1)

V pomoč pri petju si predstavljajmo, da imamo v trebuhu klobčič, katerega vrvica se nam med petjem tekoče odvija skozi ustno odprtino in se premika naravnost naprej. Konica vrvice se enakomerno in neprekinjeno oddaljuje v prostor vse do zaključka fraze.

Miselna predstava (2)

Naslednja predstava vključuje zelo široki čopič na daljšem držalu, s katerim nameravamo steno pobarvati od enega konca do drugega. Barvamo v enem samem počasnem potegu. Spust čopiča proti vedru z barvo ponazarja pevski izdih, potop čopiča pa globoki vdih, s katerim želimo čim bolj gladko prenesti odtenek na stensko površino…

Morebiti vas zanima tudi stopnja vašega pevskega predznanja ali bi radi izvedeli več o ogrevanju pevskega aparata, pravilnem pevskem dihanju, artikulaciji vokalov in konzonantov, primerni drži in izrazu, o petju v večglasju, fraziranju ali o pripravi pesmi od A do Ž… Več o pevskih zagatah in rešitvah sem zapisal v priročniku Osnove vokalne tehnike.

V facebook skupini Petje (vokalna tehnika), med zborovodji in pevskimi učitelji poteka redna diskusija o številnih pevskih težavah in rešitvah. Se želite priključiti debatam? To lahko storite na tem naslovu.

Ste v članku Pevski obseg in resonanca odkrili koristne nasvete tudi za vas?

Naročilo na e-novice
Zaupajte mi vaš e-naslov in sproti boste obveščeni o vseh novih vsebinah...
Označite in dostopajte do e-upevanja
V pripisanem obrazcu bom pridobil vaše ime in e-mail naslov, zato vas prosim, da se pred izpolnjevanjem strinjate z zbiranjem vaših osebnih podatkov. Petje.pro bo z vašim privoljenjem pridobljene informacije uporabljala izključno za potrebe obveščanja o izobraževalnih, koncertnih in založniških dejavnostih. Podrobnosti o zbiranju, hranjenju in obdelovanju vaših podatkov si lahko preberete na www.petje.pro/Splosnipogoji.pdf.

Robert Feguš
www.petje.pro